برخورد پراید با تریلی در خواف ۲ کشته داشت + عکس اختتامیه پویش "نان و مهر" ویژه دانش آموزان مناطق محروم برگزار شد | توزیع ۶۰هزار صبحانه گرم در ۲۲۰ مدرسه خراسان رضوی خرید ملک ورثه‌ای چه دردسرهایی دارد؟ رییس کمیته امداد: ۳۰۰ هزار میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان داده می‌شود قتل اشتباهی در جنوب تهران (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) عبدالرسول پورعباس سرپرست سازمان ملی سنجش شد تغییر روند رسیدگی به معافیت پزشکی سربازان تصادف شدید خودرو پراید و میکسر در بزرگراه پیامبر اعظم(ص)+تصویر جزئیات برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ویژه داوطلبان سیل‌زده (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی ورود ۱۴۵ هزار گردشگر سلامت به مشهد در سال ۱۴۰۳ مصرف کدام کنسروها ممنوع است؟ طرز تهیه کیک توت‌فرنگی با مارمالاد و کرم کاستارد + عکس کشف ۷۳ فقره سرقت ضبط و پخش خودرو در مشهد دستبرد ۸ میلیاردی به یک ساعت‌فروشی در مشهد ویدئو | فرود بدون چرخ یک هواپیمای باری در فرودگاه استانبول پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش‌های رگباری در مشهد چه مقدار آب برای سلامت کلیه‌ها لازم است؟ بهترین روش برای نو و تمیز نگه‌داشتن فرش‌ها علت چرخش مچ پا چیست؟ عوامل خطر «زوال عقل زودرس» را بشناسید
سرخط خبرها

صبرِ زیبا، درس زینب (س)، رسم پرستار

  • کد خبر: ۱۹۵۱۴۶
  • ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲
صبرِ زیبا، درس زینب (س)، رسم پرستار
اگر ارزش هر درخت را به میوه آن بدانیم، که چنین نیز باید باشد، پرستاران را باید در شمار ارزشمندترین گروه‌های اجتماعی ببینیم که میوه رسته بر سرشاخه‌های دستانشان سلامت است.

«صبر جمیل». این از جمله بزرگ‌ترین فضیلت‌های بانویی است که تاریخ به نام باعظمتِ «زینبِ کبری» می‌شناسد و با «سلام ا... علیها» تعظیم می‌کند. مقاومت در راه پاسداری از حریم دین،  کنترل نفس خود در برابر ناملایمات، ضعف نشان ندادن در مقابل دشمن و شکوه نکردن در حضور مردم را از جمله ویژگی‌های این صبر متمایز شمرده اند. «مَا رَأَیْتُ إِلَّا جَمِیلًا؛ من جز زیبایی چیزی ندیدم» بیانِ بشکوه و همیشه شکوفای حقیقت نگاه زینب (س) است.

این هم یعنی تولید پیام در ادامه خون و شهادت. یعنی ادامه عاشورا تا همیشه. وام گرفتن از این نامِ بلند برای روزِ پرستار، این قشر محترم را به چنان برخورداری می‌رساند که برای تعظیم شأن و تکریم جایگاهشان به هیچ چیز دیگر نیاز نداشته باشند. همین که برگ ممتازه شده به ولادت حضرت زینب (ع) برای آن‌ها متمایز شده است، امتیاز بزرگی است که بزرگی نیز می‌آفریند. بزرگ اند پرستاران در نگاه مردم. فرهیختگانی که به شکیبایی زایا و صبر زیبا، انسان را از تنگنای بیماری تا فراخنای سلامت، دست می‌گیرند.

اگر ارزش هر درخت را به میوه آن بدانیم، که چنین نیز باید باشد، پرستاران را باید در شمار ارزشمندترین گروه‌های اجتماعی ببینیم که میوه رسته بر سرشاخه‌های دستانشان سلامت است. میوه‌ای شیرین که نه فقط کام بیمار را شیرین می‌کند که حلاوت را در جان خویشاوندان بیمار هم جاری می‌کند. تلاشِ این‌ها را به قدرِ ثمره کارشان باید ارزش گذاری کرد. حق هم همین است. آن‌ها باید به حقوق شایسته خود برسند. این می‌تواند شایستگی خدمت را در جامعه نهادینه کند. کاری که اگر اتفاق افتد دیگر خواننده و شنونده خبر‌های تلخ نخواهیم بود.

تلخ نوشته‌هایی که از کوچ پرستاران و کادر درمان برای ما خبر بخواند. دیگر کشور‌ها جلو پای پرستاران ما فرش قرمز پهن می‌کنند، اما ما برای هموار کردن سنگلاخ‌های پیش پایشان چنان که باید اهتمام نداریم. آن‌ها ایران را بر همه جای جهان ترجیح می‌دهند، اگر ما بتوانیم نه به اندازه ارزش بلکه به اندازه رفع نیازشان، قدمی برداریم.

این‌ها سلامتبان اند. فکر نمی‌کنم کسی برای هزینه کردن در مسیر سلامت برتر و زندگی سالم‌تر تردید کند. دوران سخت کرونا را به یاد داریم. روزگاری که قیامت را در خیابان‌های شهر و حتی خانه‌های خود شاهد بودیم. زن از مرد می‌گریخت و خواهر از برادر. ناآشنا شده بودند همه، اما در این میان تنها گروهی که آشنایی را به آشناتری رسانده بودند همین کادر درمان بودند. پزشکان محترم، پرچم داشتند، اما عرصه و میدان را پرستاران با همه توان پر کرده بودند.

اگر از مرداب کرونا، به سلامت رهیدیم و به گلستان زندگی رسیدیم به برکت نقش آفرینیِ ممتاز کادر درمان بود. آن‌ها مثل رزمندگان دفاع مقدس از سلامت خویش ایثار کردند تا مردمان زنده بمانند. «شهید سلامت» برند ممتازی است که جان باختگان برای جان بخشی به بیماران را در کنار مدافعان وطن قرار می‌دهد.

از قضا اول بار، پیشنهاد «شهید» معرفی شدن جان باختگان وادی سلامت در همین روزنامه شهر آرا به همین قلم ثبت صفحات رسانه شد. با پیگیری مسئولان محترم به تأیید رسید تا با تعظیم آن‌ها در شأن شهید، قدر دانی مان را نشان دهیم. امروز هم باید با همان نگاه، پرستاری و پرستار را ببینیم. تلاششان را قدر بدانیم. جایشان را در صدر ببینیم تا حق مطلب درباره این قشر سلامت ساز ادا شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->